Przejdź do treści

oznaczenie domów

Poniżej opracowane oznaczenie domów i gospodarzy doliniańskich do końca II wojny światowej. Wykaz uwzględnia wszystkie parcelacje. W tamtym czasie numeracja nie oznaczała, że koło domu nr 1 stał budynek nr 2, tym samym dom nr 1 nie sąsiadował z nr 2.
Oznaczenia spisano ze spisu parafian (dusz) wyznania rzymskokatolickiego, a w razie braku, z księgi urodzeń wyznania grekokatolickiego oraz rzymskokatolickiego, biorąc pod uwagę ostatni rok wpisu urodzenia Doliniańca pod oznaczeniem domu. Niestety czasem pochodzą one sprzed 1913 r., stąd może się zdarzyć, że pod określonym numerem mogła gospodarzyć potem inna rodzina.
Trzeba też wziąć pod uwagę, że oznaczenie domu ulegało zmianie lub została do ksiąg błędnie wpisana. Są też braki. Określone zostały oznaczeniem „(nie znaleziono)“. Może też tak być, że takiego domu nie było.
W razie pomyłki, proszę zgłaszać do mnie poprawki lub uzupełnienia.

nr domu nazwisko i imię gospodarza
1

Bańkowski Julian

1

Kuszwara Andrzej

2

Besz Roman

2

Besz Andrzej

2

Besz Wojciech

3

Kolanko Józef

4

Kolanko Michał

4

Kolanko Michał

5

Głogiewicz Tomasz

6

Trusz Franciszek

6

Głogiewicz Mateusz

7

Andruchowicz Tomasz

8

Andruchowicz Grzegorz

9

Dolny Grzegorz

9

Dolny Józef

10

Mytiuk Mikołaj

10

Janczura Józef

11

Trusz Jan

11

Trusz Piotr

11

Trusz Michał

12

Panicz Szczepan

13

Besz Antoni

14

Trusz Michał

15

Kądzioła Józef

15

Kądzioła Michał

16

Pałys Jan

16

Koropczak Jan

17

Panicz Władysław

18

Besz Marcin

18

Besz Józef

19

Kolanko Józef

20

Besz Michał

21

Kolanko Wawrzyniec

22

Besz Michał

23

Głogiewicz Jan

24

Bedryj Jan

24

Bedryj Wojciech

25

Mirowski Michał

25

Mirowski Józef

26

Józef Romaniak

27

Besz Błażej

27

Kocyniak Jan

28

Głogiewicz Jan

28

Głogiewicz Andrzej

29

Rusin Andrzej

30

Besz Tomasz

31

Maruniak Grzegorz

32

Głogiewicz Wojciech

33

Głogiewicz Wojciech

33

Głogiewicz Józef

34

Besz Wojciech

35

Zaczepyło Jan

36

Andruchowicz Michał

37

Gawroński Piotr

37

Trusz Wojciech

38

Durkacz Paweł

39

Kocyniak Jakub

39

Kądzioła Jan

40

Wołkowicz Jan

41

Osieniecki Walenty

41

Osieniecki Andrzej

42

Mróz (Moroz) Michał

Mróz (Moroz) Józef

43

Andruchowicz Wojciech

44

Mazur Grzegorz

45

Kądzioła Wojciech

46

Andruchowicz Wojciech

46

Andruchowicz Antoni

47

Kolanko Józef

47

Besz Józef

47

Kolanko Jan

47

Wróbel Jakub

48

Dolny Stefan

49

Andruchowicz Józef

49

Andruchowicz Wojciech

49

Bedryj Józef

49

Bedryj Józef

50

Sobolewski Józef

50

Sobolewski Wojciech

51

Stanek Stanisław

52

Siromski Jan

53

Sobolewski Andrzej

53

Sobolewski Jan

54

Czajkowski Wincenty

55

Majcher Antoni

56

Besz Michał

57

Cieciura Kazimierz

58

Czajkowski Jan

59

Zadorożny Michał

59

Besz Władysław

60

Zaczepyło Andrzej

61

Besz Katarzyna

62

Czajkowski Michał

62

Łobodziec Michał

63

Łobodziec Józef

64

Bedryj Józef

65

Pasternak Jan

66

Moroz Eliasz

67

Lechowicz Alojzy

68

Janczura Piotr

69

Kaliciak Józef

70

Rumiński Bazyli

71

Czajkowski Wojciech

72

Głogiewicz Michał

73

Głogiewicz Jan

74

Durkacz Józef

74

Besz Marcin

74

Durkacz Józef

76

Owczar Jan

77

Głogiewicz Jan

78

Lechowicz Michał

79

Lechowicz Franciszek

80

Kocyniak Stefan

81

Kądzioła Stanisław

81

Choroz Teodor

82

Kądzioła Józef

82

Kądzioła Andrzej

83

Andruchowicz Jakub

83

Andruchowicz Wojciech

84

Bedryj Michał

84

Bedryj Józef

85

Wróbel Andrzej

86

Moroz Michał

87

Kolanko Wojciech

88

Mazur Antoni

89

Romaniak Michał

89

Romaniak Jan

90

Kancir Anna

91

Bedryj Błażej

92

Zamasz Antoni

93

Lechowicz Józef

94

Mirowski Józef

95

Chruściel Władysław

96

Zadorożny Wawrzyniec

97

Nawankiewicz Michał

97

Nawankiewicz Michał

98

Mróz Jan

99

Bedryj Jan

100

Bedryj Szczepan

101

Głogiewicz Wawrzyniec

101

Głogiewicz Andrzej

102

Besz Mateusz

103

Osoba Maria

104

Andruchowicz Piotr

105

(nie znaleziono)

106

Głogiewicz Józef

107

Besz Jan

108

Pasternak Józef

108

Panczyniak Feliks

108

Pasternak Marcin

109

Kądzioła Michał

110

Kudniarz Anna

111

Kądzioła Jan

112

Bedryj Agata

113

Ślipko Teodor

114

Łobodziec Józef

115

Chruściel Błażej

116

Czajkowski Wojciech

116

Czajkowska Agnieszka

117

Moroz Jan

118

(nie znaleziono)

119

Ardeli Marcin

120

Zadorożna Antonina

121

Martynowicz Antoni

122

(nie znaleziono)

123

(nie znaleziono)

124

Horoszko Jan

125

Melnyk Grzegorz

126

Lechowicz Alojzy

127

Znajszły Franciszek

128

Huk Michał

128

Huk Stefan

129

Choma Michał

130

Panicz Jan

131

Łucyszyn Maciej

132

Martynowicz Michał

133

Sieromski Józef

134

Martynowicz Józef

135

Bedryj Wojciech

136

Bedryj Józef

136

Bedryj Jan

137

Głowacki Marcin

138

Bedryj

138

Czekajło Jan

139

Bujak Antoni

140

Chruściel Stanisław

140

Chruściel Szymon

141

Culic Józef

141

Głogiewicz Jan

142

Wróbel Wawrzyniec

143

(nie znaleziono)

144

Kabat Antoni

145

Besz Teodor

146

Czekajło Jan

146

Czekajło Stanisław

147

Chmiel Błażej

148

(nie znaleziono)

149

Lechowicz Julian

150

Andruchowicz Michał

150

Lechoszest Jan

151

Bedryj Szymon

152

Kolanko Stanisław

153

Czekajło Jan

153

Czekajło Michał

154

Mońka Andrzej

155

Mirowski Wojciech

155

Mirowski Józef

156

Besz Jan

157

Bedryj Mateusz

158

Głogiewicz Józef

159

Martynowicz Michał

160

Hołubnyk Michał

161

Górniak Teodor

162

Pasternak Michał

163

Senków Józef

164

Kaniak Antoni

165

(nie znaleziono)

166

Głogiewicz Józef

166

Głogiewicz Jan

167

Kuzik Józef

168

Mirowski Jan

169

Panicz Andrzej

170

(nie znaleziono)

171

Kądzioła Magdalena

171

Kądzioła Rozalia

172

Młodecki Józef

173

Aleksiewicz Michał

174

Wróbel (nie wpisano imienia)

175

Wróbel Franciszek

176

Bedryj Wojciech

177

(nie znaleziono)

178

Bochonko Piotr

179

(nie znaleziono)

180

Mirowski Jan

181

Wróbel Stanisław

8 komentarzy do “oznaczenie domów”

    1. W spisie dusz (rzym.kat.) nie wymieniono rodziny Polańskich, w chrztach rzym.kat. i gr.kat. w roku 1927 r. brak wpisu Jana Polańskiego.
      Może Pani chodzi o pobliskie Wołczuchy, gdzie Polańscy mieszkali?

  1. Do @Rafał:
    Antoni Bujak z nr 139 to brat mojego śp dziadka Józefa Bujaka
    A Maria Łobodziec (zd Bujak) to ich siostra…
    Justyna
    501649237

  2. Pod numerem 154 w roku 1912 napewno mieszkał Mikołaj Łobodziec z rodziną – jego syn Michał ożenił się w tym roku z siostrą mojej prababki Marią Bujak

    1. Nr 115 – w latach 1903 (parcelacja majatku Doliniany) – 1921 (sprzedaż gospodarstwa i wyjazd z rodziną do wielkopolski) Błażej Chruściel syn Wawrzyńca urodzony w 1871 w Czerlańskim Przedmieściu koło Gródka.

      Pokrewieństwo z Chruscielami spod nr 140 nie ustalone (jesli istniało to bardzo dalekie)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.